Lilypie 4th Birthday Ticker

Monday, March 12, 2007

Abah Oh Abah...

Pagi tadi... nak tergelak pon ada... geram pon ada jugak... isk..isk.. abah...hehe...

Sejak minggu lepas, ibu try praktikkan rule baru .... tiap2 hari time solat subuh kena solat berjemaah... abah jadi imam, ibu jadi makmum...bukan apa... ada sorg ustaz dulu pernah bagitau solat berjemaah nie boleh mengeratkan silaturrahim & kasih sayang antara suami isteri. Dan aku pilih waktu subuh sebab waktu tu biasanya Nana masih tidur lagi, so tak mengganggu kami nak bersolat...

Pagi tadi... abah nampak mengantuk sgt... ibu dah standby before subuh lagi.. nak kejut abah awal-awal tak sampai hati... nampak lena sgt tidurnya... sampai kol 630 pagi... tunggu punya tunggu... tok imam tak bangun2 jugak...terpaksala ibu kejutkan...

Tok imam nampak masih lalok... tapi alhamdulillah berjaya jugak habis berjemaah subuh hari ini... then sampai time wirid... mula-mula clear lagi bacaannya....then tok imam lak dah start genyeh2 mata.., pas tu menguap..pas tu genyeh2 mata lagi... nguap lagi... wirid dah tak brp clear dah... makin laju dgr bacaannya dan tak jelas...tadi baca tahap futsu densya, nie dah laju tahap tokkyu densya la pulak... ibu kat sebelah terpaksa berenti tak sempat dah nak kejar tok imam baca wirid ntah dah part mana... dgn harapan semoga time baca doa nanti sempat ler tadah tangan... tgh dok menunggu2 tu..tetiba dgn tok imam kata "Amin".. Eh! dah abis doa?...tak sedor pon bila bacanya... express sangat mcm shinkansen la plak... Siap je kata "Amin", tok imam terus tumbang atas katil... sambung tidur balik...isk..isk..isk.. ngantuk tahap gaban rupanya...

Keshiannn abah... yoku gaman dekita ne!...kore kara motto gambaroune...

No comments: