Lilypie 4th Birthday Ticker

Monday, July 17, 2006

Trip to Malacca 15-16/07/06


Semalam baru balik dr 2 days trip to Malacca sekali dgn member2 ofis Sony Abah... lebih kurg mcm family day tapi kecik sket sbb gabung 2 dept je..ada dlm 30 family... semua sponsored by Sony...tu yg laju jer nak pegi tu...

Penginapan kat Riviera Bay resort.... ok la..boleh tahan cantik design dlm bilik dia...

First day kitaorg bertolak kol 10:50 pagi...ada treasure hunt contest sepanjang perjalanan kami ke tempat penginapan di Melaka tu... soalan ada 6 jer.. & dr segi masa kami dpt tempat ke-2, tapi sebab ada 1 soalan salah...kitaorg dpt tempat ke-3.., tapi ok...dapat jugak hadiah hamper... petang...lepark kejap kat area pantai klebang before bertolak ke Umbai untuk makan ikan bakar kat restoran terapung kat situ... sedap jugak ikan bakar situ... Nana pulak sempat main drive kereta 2 round kat situ.... ada exchange2 hadiah before balik semua ke hotel...
Kat hotel...ada sekali lagi lucky draw... semua staff dpt hadiah...mostly dpt fruit extractor, iron ,kettle & toaster... tapi abah dapat quite expensive jugak coffee maker... lepas nie kena selalu buat kopi la kat abah... yg paling best sorg tu dpt penginapan 3 hari 2 mlm kat Genting... bestnyer orang sponsor...

Esok paginya...ada tele-match tepi pantai utk semua...tapi ibu tak join sebab sibuk melayan Nana nak main pasir....just jadi penonton jer... abah join tarik tali & main "zap" "zup"... dedua team abah kalah...hehe... Then lepas check out tghari tu pergi ronda bandar Melaka... sempat bawak Nana naik beca pusing2 tgk A-Famosa, kapal, makam Hang Jebat & kedai2 kat situ... Lepas jugak gian nak makan asam pedas tetel...memang asam pedas Melaka sedap... siap tapau bungkus utk bawak balik makan malam nanti... Penat jugak meronda tengah terik matahari tapi seronok..... Nana pon dah dpt satu vocab baru.. "beca"...

Sesekali bercuti dgn family best jugak....


No comments: