USJ … satu theme park dekat Osaka… style ala2 Tokyo Disneyland gitu tapi more towards guna kecanggihan teknologi mcm 3D utk memanipulate minda kita supaya seolah2 kita terasa seperti berada dlm dunia imaginasi filem tu sendiri jugak..
Nie kali ke-2 pergi selepas tahun 2001 dulu... Best memang best.. mostly tempat nak main kat sini lebih kpd untuk adult… so kalo ramai anak2 kecik rasanya kurang sesuai nak enjoy sebab aktivitinya lasak2… roller coaster pun ada.. ada yg cakap itu yg terpanjang di Nihon sekarang… memang menggerunkan.. rasa seperti nyawa di hujung tanduk... dah ler takder safety belt, setakat pegang kat stering je… kalo terlepas le pegangan stering hari tu…isk..isk..nauzubilah… hehe.. lepas turun pun lutut rasa ketar2 lagi..hehe.. tobat makcik tak nak naik dah..
Yang paling best rasanya Spiderman (ranking antara the best antara all Universal Studio) & Back to The Future… memang mcm real je duduk dlm tu… kowai & dokidoki…Terminator & show Waterworld pun menarik… senang cerita mmg best la gi situ.. Before balik, sempat gak beli souvenir kat Hard Rock Café Universal Citywalk Osaka..


1 comment:
bestnye USJ..bile le leh gi nihon lagik ek? hehehe
Post a Comment