1-3/12 Balik Ganu lagi... sebab mak masuk wad... planning memula nak balik Jumaat mlm, last2 Jumaat pagi dah bertolak balik naik bas dengan Nana bila dpt tau mak admitted to ward mlm sebelumnya... abah menyusul balik mlm tu bila dah abis seminar...
Kali kedua naik bas dgn Nana... kali nie naik siang...mmg Nana tak duduk diam... dia berjalan dlm bas..menyanyi2 lagu "Aci-Aci buka pintu"nya...pas tu duk senyum2 kat passenger lain... ada 2-3 org yg rajin duk melayan dia..siap bagi roti... lagi le dia suka... tak susah ibu nak menjaganya sbb org lain dah tolong layan dia..hehe... alhamdulillah...dia tak menangis pon dlm bas... kami bertolak pukul 9 pagi & sampai kat K.Trg kol 7 ptg...penat duduk dlm bas..
Mak dimasukkan ke wad sebab jadi unconscious masa hari Khamis tu... Dr check tekanan gula dlm badan mak dah menurun dr 13.0 ke 1.09 jer... jadi hypo lak... kesian mak...lepas satu-satu sakit yg menyerang... kaki yg kena stroke hari tu pon blom baik sepenuhnya... tapi rasa better mak duduk dlm wad drpd kat rumah sebab dia dpt penjagaan yg betul... 5 hari mak dlm wad... tak putus2 ahli keluarga & sedara mara dtg melawat.. hari Ahad seblom balik semula ke KL , nampak raut muka mak dah sihat berseri sikit berbanding 1st day dlm wad...
Sempat gak gi tengok Monsoon Cup 2006 kat Kuala Terengganu on Saturday... tapi tak nampak sangat kapal layarnya...Nana pon merengek sket...tak lama la melepak kat Tanjung tu...
Bertolak balik semula ke KL kol 945 mlm selepas melawat mak di wad... masa tu first time tgk pesakit mangsa Aids... kesian tengok kulit pesakit tu dah jadi macam terbakar dan bersisik... muda lagi dia umur 30. Terkena Aids sebab berjangkit daripada suaminya...
Sampai di rumah kol 4.00 pagi...
Wednesday, December 06, 2006
Subscribe to:
Post Comments (Atom)


4 comments:
Semoga mak ko cepat sembuh...
tima, mok ok doh ke? lama dok dengo citer. pok mentua saya baru meninggal minggu lepas.
Adok....amin
Na..lama btol dok jumpa deh.. balik rayer kek gi singgah la rumoh aku... mok aku blom sihat sepenuhnya lagi... takziah utk pak mentua mu.
insyaAllah aku gi umoh mu raya aji kekgi.. aku le ni every weekend balik kg jengok mok mertua. sakit tubuh rasa . anok aku besor dalang kete je.
Post a Comment