
Sekarang Nana nO Obsessi wa...
Main dgn doll yg dia panggil "Adik Baby".
Sayang betul Nana dgn Adik Baby nyer.... siap ditukar baju, pakaikan pampers, bagi susu, bagi makanan dan letak bedak...
Selalu dengar dia bercakap dengan babynyer memacam... "nak makan?... ", "kenyang?".. "jangan nangis..".. "tidolaa"... & beberapa perkataan yg ibu sendiri tak paham... ntah apa imaginasi nya masa tu...
Sekrg senang sikit abah nak drive sbb Nana dah kurang kaco sebab sibuk main dgn Adik Baby kat seat belakang...
Kelakar je rasa masa Nana bukak pampers Adik Baby sambil komen "Otornyee.. (Kotornya)" ... mcm real jer...
Agaknya pengasuh dia cakap mcm tu kot kalo dia berak...
Yg shahdu pulak bila satu hari Nana tertinggal Adik Baby kat rumah pengasuh... bila tanya sekali "Mana adik baby?"...dia jawab "Tak bawak... tak ada".... malam tu abah pulak tanya lagi sekali mana Adik Baby..... dia dah cebik muka then start menangis.... rindu ler tu kat Adik Baby dia....kesian... sabishisou ne...
Esoknya abah pastikan ambik Adik Baby bawak balik rumah....
Main dgn doll yg dia panggil "Adik Baby".
Sayang betul Nana dgn Adik Baby nyer.... siap ditukar baju, pakaikan pampers, bagi susu, bagi makanan dan letak bedak...
Selalu dengar dia bercakap dengan babynyer memacam... "nak makan?... ", "kenyang?".. "jangan nangis..".. "tidolaa"... & beberapa perkataan yg ibu sendiri tak paham... ntah apa imaginasi nya masa tu...
Sekrg senang sikit abah nak drive sbb Nana dah kurang kaco sebab sibuk main dgn Adik Baby kat seat belakang...
Kelakar je rasa masa Nana bukak pampers Adik Baby sambil komen "Otornyee.. (Kotornya)" ... mcm real jer...
Agaknya pengasuh dia cakap mcm tu kot kalo dia berak...
Yg shahdu pulak bila satu hari Nana tertinggal Adik Baby kat rumah pengasuh... bila tanya sekali "Mana adik baby?"...dia jawab "Tak bawak... tak ada".... malam tu abah pulak tanya lagi sekali mana Adik Baby..... dia dah cebik muka then start menangis.... rindu ler tu kat Adik Baby dia....kesian... sabishisou ne...
Esoknya abah pastikan ambik Adik Baby bawak balik rumah....


4 comments:
cian nana.... nak adik ek? sabo ye... sabo ye... hehhee
Hehe... ibu blom ready Lagi...
Trauma blom ilang...
Biar Nana praktis jaga adik dgn Adik Baby dulu..
sama la kiter.. trauma lagi ni. uwaaaaaaa... >>cikpuan umeboshi
Sesamala kita bersabor yer.... ada hikmah disebalik tu... InsyaAllah..
Post a Comment