Sebab Nana minat sangat mickey mouse, so... the next day, kami pegi ke Tokyo untuk bawak Nana ke DisneySea... Disney Sea nie dekat je dgn DisneyLand... sebab disneysea nie baru dibuka jugak (dlm 4-5 tahun lepas) dan tak pernah pegi lagi... so kitaorg pilih untuk pegi DisneySea kali nie... Naik shinkansen (bullet train) dari Kyoto ke Tokyo ambil masa 2 jam naik Hikari. Beratur nak beli tiket utk masuk pun 2 jam... sempat berjanggut gak kat luar tu menunggu... (moral of the story : Jangan beli tiket last minute... nanti terpaksa menunggu mcm kitaorg...beli awal2 dari kombini Lawson ke...)..
Tokyo Disneysea OK jugak... Tapi tak seluas Tokyo Disneyland...ada nampak macam banyak attraction best tapi kitaorg tak join yg thrill2 & beradventure... cuma spend banyak masa kat bahagian budak2 iaitu kawasan Mermaid Island & tempat Aladdin.. Nana suka benor tengok teater Mermaid... siap nak stay tak nak keluar dr panggung... tapi masa time tgk teater 3D Aladdin, nampak macam shock jugak sebab dia tak biasa tgk 3D... 




Enjoy!!!!!!...
Tapi..sebab terlalu lama duduk dalam nie... terlepas naik last shinkansen ke Kyoto malam tu... terpaksa beli tiket lain ,naik Night Train (ada katil) untuk balik mlm tu... sampai di Kyoto pukul 6 pagi... bersahur hanya makan Onigiri sahaja... tsukaretakedo... tanoshikatta...
(Moral of the story : Enjoy, enjoy jugak... jangan lupa tengok jam!... nanti terlepas train...)


No comments:
Post a Comment