Lilypie 4th Birthday Ticker

Tuesday, December 12, 2006

Rojak..

Just a small conversation.

Lokasi : Di ruang tamu rumah...

Sambil duduk melayan Nana tengok gambar-gambar dalam koleksi buku2 dia... , sampai kat gambar "jam'..,

Ibu : Nie "watch"..."jam"..
Nana : Jam.... tu! (tunjuk jam kat dinding..)..
Ibu : Pandaii..!! Tak sesia ibu ajar...
Tetiba abah yg tengah nonton tv nyampuk...
Abah : Tooolong sikit.... abah yg ajar tau...
Ibu : (Tak nak ngalah)... Toooolongg sket... ibu yang ajar!...
Abah : Eh, tooollongg sket... abah yg ajar laaaa...(sajer nak nyakat la tu...)

Nana yg dok konpius mendengar perbualan kami pulak menjerit....,
Nana : Tayung!..tayung!...tayung!...tayung!! (Tolong...tolong..)

Ibu & abah : (Gelak jer la)....

Moral of the story : Gunakan bahasa yang betul ketika bercakap di hadapan anak anda untuk mengelakkan kekeliruan minda anak...hehe...


No comments: