Lilypie 4th Birthday Ticker

Monday, November 06, 2006

Salam Aidilfitri 2006

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2006.

Dah berakhirnya Ramadhan, sempat ler bawak Nana berterawikh di masjid beberapa kali... bising btol bunyi dlm masjid dia dok main berkejar dgn bebudak lain time org semayang... time berpuasa, cuma sekali jer tak sempat sahur... yg paling simple goreng ikan je , sempat gak bersahur....

Beraya tahun nie mestilah bestt....hehe... sebab raya pertama kat kampung sendiri... sehari sebelum raya, pakat buat lemang & masak rendang 2 jenis... mlm raya, main mercun dgn anak2 buah... yg kelakornye tgk Nana beriya-iya dok menari 'selamat hari raya' pusing2 kat halaman sambil pegang bunga api... tapi bunga api dia je yg tak ber'api' pasal dia takut nak pasang...tapi tgk aksinya menari mmg tergelak nengok happynyer....

Mcm biasa kalo beraya kat Ganu, mesti nak g semayang raya dulu... tak lengkap rasernya beraya kalo tak semayang raya.... jumpa gak kawan2 lama masa sekolah dulu... pas tu baru beraya kat rumah sedara dan jiran2...

Raya ke-3 dah bertolak balik ke Perak... tapi sebab masa bertolak dah lambat...tambah pulak dgn jem tengah jalan... akhirnya sampai kat KL dlm kol 130 pagi...berenti dulu tidur kat rumah sendiri, esok paginyer baru bertolak balik ke Perak.... Beraya kat Perak, banyak jugak melawat rumah sedara mak mentua...tapi tak dapat bersembang banyak sebab tak paham... diaorg guna bahasa Jerman (Jaw world)...
Tapi Nana tetap dengan peramahnya.... ada ke patut...org lain tengah dok berehat kat rumah, dia pegi keluar rumah sorang.., then sibuk ber "A..komm...akomm!!" kat rumah jiran... puas ibu panggil suruh balik...dia berdegil gak dgn 'Aa..koomm' nyer kat depan pintu pagar jiran.... last-last nampak dia berjalan balik sambil bawak snacks & duit raya... dapat duit raya gak dia gi sesorg... dengar gak dia cakap "arigato" kat makcik yg bagi duit raya tu...bukan main bangga lagi tunjuk snacks & duit raya kat opah & atuknya...

Habis seminggu cuti beraya, ibu & abah dedua tak sihat..dengan selsema nya..ibu siap demam & doktor bagi pulak MC 2 hari...penat beraya nyer pasal.....

3 comments:

Hatta said...

Hahaha..berkaiwa la anak² nihonsotsu ye..hehe. Bertuah anak² ini.

Hatta said...

Hahaha..dah pandai berkaiwa ye, maklumla...anak² nihonsotsu者,hehe.

Watima said...

Kena tunggu besar sket lagi baru boleh ajar nihongo betUL... sekrg Nana guna broken Malay, English,Jepun & bahasa alien (dia sendiri je paham).