Tergelak besar ibu pagi tadi... Nana yg tengah syok2 tido.. ada kucing geng Nana masuk rumah mengiau, terus automatik dia bangun duduk sambil sound,"Wooiii!!"... kat kucing tu...terus segar bugar...hilang segala mengantuknya... kamceng benor ngan kucing tu sekrg... kucing tu pon makin manja dgn Nana...Nana siap kasi flying kiss masa nak pisah dgn cat pegi rumah babysitter pagi tu...
Imbas kembali..,
Kucing tu nak seiras mcm kucing yg ibu bela masa kat Jepun dulu... namanya John (original = Lonjong) sbb ekornya panjang... John ada adik nama Kent (ori = Kentot) sbb ekornya kentot... tapi Kent meninggal selepas 3 bulan jaga sbb kena gigit anjing... tinggal ler John teman bermain ibu masa sorang2 kat Jepun....
John memang best & pintar....dia suka main baling & tangkap semula... pagi2 dia dah kejutkan ibu dgn letak tgn dia atas muka sambil mulutnya pegang tikus mainan dia nak suruh baling.... bila dah baling....excited le dia kejar balik tikus mainan tu.... kalo ibu nak gi sekolah, dia akan follow...tapi sampai half way jer, sebab takut nak melintas jalan besar.... tapi bila ibu ambik plastik sampah nak buang.., dia dah tahu dah nak gi mana...dia akan jalan dulu sampai kat tempat buang sampah tu & tunggu disana... dia suka jalan petang2...and meniti atas tembok sambil ibu tunggu the other side.....John pon suka lumba panjat tangga dgn ibu, sapa sampai dulu.... & masih ingat lagi muka konpius John masa mula2 pijak atas salji dan atas pasir... terjengket-terjengket...hehe...kelakor... John pon ada bersama ketakutan masa gempa bumi kuat melanda Tottori dulu... keras dia berdiri atas katil tak bergerak2 pasal terkejut kot... & John jugak sensitip.... dia suka main buih sabun kalo time mandi...bila musim sejuk.., John suka lepark bawah kotatsu...sebab situ atatakai.... manjanya John tak pernah kena pukul sampai satu hari tu hilang kesabaran..terpukul dgn hanger..sekali jer...sebb dia bising nak suruh bukak pintu nak keluar.... merajuk John baring...lama gak tak bangun2...
Byk kenangan lebih 3 tahun dengan John... tapi John hilang masa nak pindah rumah final year... masa tu John dah sakit2...batuk manjang... agaknya dia meninggal kot sbb org kata, kucing kalo nak mati ,dia takkan mati depan tuannya.... puas cari sekitar rumah...hari-hari...sedihnyer masa tu....John biasanya kalo dipanggil, terus menyahut...berlari datang.... tapi masa tu memang tak jumpa... 2-3 bulan lepas tu rasa sabishi , janggal jer tanpa John... susah dah nak cari neko macam dia...
Sekrg tgk Nana main-main dengan kucing... teringat balik kat John... ii omoide da ne... tanoshikatta....arigatou....
Nana mo neko chan suki da ne... yappari ibu no kodomo.... kyoumi mo issho....
Wednesday, August 09, 2006
Subscribe to:
Post Comments (Atom)


3 comments:
best la tima, entry kali ni. sedih nye...mana John pegi? agaknye, betul la tu...dia dah mati kot. nana pun macam ibu nye ek, suka neko.hehhe..
Tak tau la mana peginya Cik Noora...sedih ler ingat masa tu... rasa zannen gak sbb ingat nak bawak dia balik Mesia...tak kesampaian...
Nana smlm bagi kucing main hanger... pas tu dia cakap "Andaiii..!! (Pandai..!).. kat kucing tu psl main dgn hanger..hehe.....
kawaii nana...bila pk dia sebut "andai...andai" tuh.hehheh
Post a Comment