
Ibu terpaksa cuti lab 2 hari sebab Nana kena admit to ward... Tak sangka pulak bahu (tulang klavikel) Nana yang ibu ingatkan terseliuh, rupa-rupanya patah.. Sedih pulak mengingatkan ibu suruh orang urut bahu Nana hari tu... patut la dia menangis sakit sampai nak tendang-tendang tukang urut tu...
2 hari lepas, malam after hantar mak kat stesen Putra, terus bawak Nana x-ray kat hospital Az-Zahrah... memula rasa tak percaya jer tgk kekka X-Ray tu, rasa tak nak terima jer this things happen to my daughter...tapi doctor try to calm me down & beritahu perkara nie selalu terjadi kat budak2 & tulang klavikel tu tak berapa important.. lagipun bebudak lagi cepat sembuh & tulang tu boleh bercantum balik after 2-3 weeks katanya... hopefully apa yg doc cakap tu betul...
Lepas X-ray..balik rumah, dalam kol 1 lebih baru Nana tertidur tu pon still dlm "adhuu...adhuu"..(aduh)nya.. tapi kol 2:00 pagi , Nana terbangun balik & muntah banyak.. dah tak tido dah Nana asyik menangis..sampai kol 4 pagi, Nana muntah lagi... ibu dah risau, kejutkan abah terus bawak gi hospital Kajang..masuk kat emergency, doktor nak admitkan kat wad situ, tapi ibu mintak tukarkan ke Kajang Plaza Medical Centre..sebb servis situ lagi better..
2 hari dlm wad memang kurushi...Nana asyik menangis jer & taknak berenggang dgn ibu... kalo nampak nurse masuk jer mesti nangis..dia pon tak suka dgn wayar air yg disambung pd tangannya...Nana budak yg aktif, bila kena duduk dlm wad mcm tu, pergerakan dia terbatas & minda dia pon terganggu, tak seronok... 2nd day, ibu minta permission nak keluar sebb nampak demam Nana dah berkurang & tak muntah dah..
Balik rumah, baru nampak Nana happy sikit dah senyum2 boleh main walaupon tangan kiri masih bergantung..Yappari ..bagi Nana pon.. rumahku syurgaku kot...
To Nana ... ibu doakan semoga cepat sembuh & happy selalu...


4 comments:
moga nana cepat sembuh ne... sayu je tengok muka dia tu..
Mudah-mudahannyer gitulah.. aktif nya OK... cuma makan jer tak nak lagi.. kalo makan pon , selalu muntah balik..
aduhai ciannya anak sedara sorang ni. sori la ateh tak de dengar story pun 'bout this. coz,... u know la kan Ma, i very-very afraid to interfere into ur life anymore since the sentence u said to me on the first day of ur marriage. siapalah diri ateh ni sekarang pun untuk Nana pun ateh tak pasti. Tapi, ateh sentiasa menganggap Nana sepertimana anak buah ateh yang lain. I luv u 2. Take care
Ok.. dah pegi blog A2kgpauh..tapi blom touch up lagi.. Whatever past tu maybe bcoz so much pressure that time..let it gone by wind..whatever it is, i always remember "blood is thicker than water"... hope so do our relationship..Send ur regard to Iskandar, Ika, Nabila , Amani & Abg Ame too...
Post a Comment